vineri, 27 iunie 2008

Marketing la ikea

Astazi am dat peste un comunicat de la Ikea. Retrag de la vanzare un produs la care exista riscul aparitiei unor accidente. In plus solicita clientilor sa returneze produsul.
Nu stiu care va fi procentul celor care vor solicita returnarea banilor, dar multe companii au de invatat de la aceasta actiune.

Se intampla sa lansezi produse si servicii de calitate slaba sau periculoase pentru sanatatea utilizatorilor(ultimele ar trebui sa fie foarte foarte rare). Si atunci este un moment excelent sa faci o impresie buna, asa cum face acum Ikea.

Ieri am intalnit o situatie comparabila. O publicatie economica s-a decis sa recompenseze primii 5000 de abonati cu un DVD player cadou. Intamplator ma numar printre acestia. Nu ma asteptam la altceva decat la un brand no-name dar cand il scot din cutie nici macar nu s-a deschis tray-ul. L-am pus inapoi in cutie si vreau sa vad acum ce sa fac pentru reciclare.
Un exemplu de cum sa nu fidelizezi clientii/abonatii.
Mai bine premiau jumatate dintre abonati dar erau atenti la calitatea produsului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu