miercuri, 28 ianuarie 2009

Cursuri de comportamentul consumatorului

In aceste vremuri de criza pentru vietuitoare se gasesc totusi oportunitati. Astazi dupa vizita intr-un Mega Image am gasit una - curs de comportamentul consumatorului pentru nesimtiti.
Stateam la o coada de 3 persoane(aproximativ 3 minute in total) si in spatele meu un tip de vreo 40-50 de ani, conditie buna a inceput sa vocifereze ca el nu a stat la coada niciodata nici macar pe vremea lui Ceasca. Sa vina inca o casiera etc.
Toate bune si frumoase insa spuse pe un ton violent condimentat bine cu jigniri.

Am fost educati ca mereu "consumatorul este rege". Ca aproape toate lucrurile si acest dicton se adapteaza. Unii uita ca regii incearca sa nu jigneasca in acest secol. Incearca sa fie un etalon de eleganta.

Dictonul a devenit un motiv pentru eliminarea tuturor frustrarilor de peste zi.
Consumatorul este rege, dar un rege din secolul XXI nu din sec XV.

3 comentarii:

  1. daca nu ma insel eu.. in Romania nu s-a prea practicat "clientul nostru, stapanul nostru", nu de alta da maj celor cu care am avut tangente s-au plans de ne aplicarea acestui dicton. Ori nenea comunistu, cred ca tocmai asta a vrut sa sublinieze, ca clientul chiar ar trebui sa fie regele, doar ca a ales un mod mai neanderthal sa o faca.
    Asta e..educatie cu forta nu se poate meusieu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Recunosc, ai dreptate. Serviciile cel putin sunt la pamant. Am fost acum vreo doi ani la Vulcanii Noroiosi si pe drum am oprit pe sosea la un popas. Erau doua restaurante. Am parcat in dreptul unuia sa vedem ce are. Nici macar nu am apucat sa ne uitam bine ca o vanzatoare si patronul ne-au amenintat ca ne taie cauciucurile daca nu mutam masina din parcarea lor(nu aveau nici un client). Vestita primire cu paine si sare(in ochi). Dar intotdeauna putem reactiona(macar la inceput) cu un anumit tact. Nimeni nu spune ca nu trebuie sa ceri sa ti se respecte drepturile de consumator. Dar fara sa o ceri cu violenta(fizica sau verbala n-are importanta).

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt de acord cu tine, de aceea am zis "mod neanderthal" :)

    RăspundețiȘtergere