marți, 9 iunie 2009

Ursii de la Cota 1400

Duminica am urcat cu masina la cota 1400 in Sinaia. La intoarcere, la vreo 500m de hotel, intr-o curba, drumul era blocat de 3-4 masini oprite.
Motivul? O ursoaica si puiul ei. Iesisera sa manance si niste turisti francezi le aruncasera un sandvis.
Puiul manca si ursoaica il veghea.
Am oprit la 20-30 m, am facut cateva poze si apoi am trecut usor pe langa ei(fara claxon si cu viteza redusa).
In spatele nostru niste destepti au oprit la 1m de ei si faceau poze cu blitz ursoaicei si puiului.
Chiar ne gandeam ce periculos este si pana la urma se va intampla un incident.

Si s-a intamplat chiar aseara - un pui de urs a fost calcat de o masina. Poate e momentul sa se faca si altceva pentru preintampinarea unor astfel de evenimente.
Se stie - educatia multor conationali e in suferinta mare. Principiul este: "ba, cand ma bucur eu de ceva lasa-ma sa fac tot ce imi trece prin cap".


Dar exista si alte solutii.
Mi-a placut solutia de la Pro TV - "Astfel, in zona Parcului Natural Bucegi sunt cam 50 de ursi, numarul optim fiind insa de 20. Expertii spun ca ursii sunt mai multi si pentru ca nu s-au mai organizat partide de vanatoare, care ar fi considerate costisitoare."
Ar trebui sa il cheme pe seful de la Balc, acolo cred ca exista un "numar optim". Ii pun intr-un tarc si vin tintasii de elita cu pustile cu luneta. Se rezolva treaba.
In plus mai mananca o bucata de carne si cateva manechine la petrecerile de dupa.

Mutarea lor in alta zona nu poate fi o solutie?
Interdictia de a circula cu viteza in astfel de zone(indicatorul cu caprioara din codul rutier mai inseamna ceva) amenzi usturatoare daca hranesti animalele(si chiar aplicate), controlul urbanizarii, circulatie restrictiva, actiuni care sa descurajeze animalele sa se aventureze in civilizatie(de genul sperierii lor cu zgomote puternice) sunt altele. Si educatie, multa educatie. De asta avem cea mai mare nevoie.

2 comentarii:

  1. Multumesc pentru comentariu, poti scrie si romaneste :). Pot sa iti fur pozele cu ursi pentru a completa articolul despre ursi? Scopul e nobil, asa cu l-ai atins si tu.

    RăspundețiȘtergere