marți, 30 septembrie 2008

Marketing se face doar pentru produse bune

Asa spunea un profesor din ASE, un tip pe care il apreciez nu doar pentru teorie(studii si cursuri prin SUA si Europa) ci si pentru experienta practica(in special in industria berii).

Nu stiu daca mai este 100% valabila afirmatia, insa marketingul se face mult mai usor pentru produse bune. Cand spun produse bune ma refer la cele care ti se potrivesc - ai calitatea la care te asteptai si pretul care se incadreaza in intervalul dorit.
Ma uit si la mine - am cumparat o masina. Daca la inceput am cautat informatii despre cat de buna este ea in comparatie cu altele, acum am trecut deja din pozitia de receptor la cel de transmitator de informatii - de exemplu merg pe forumuri si practic promovez produsul respectiv prin aceste posturi.
Imi vine greu sa cred ca daca nu eram satisfacut aveam chef si dorinta de a-i lumina pe ceilalti. Probabil injuram intr-un loc si gata.

2 comentarii:

  1. fiecare isi alege propriul plan de marketing. Dar sincer nu sunt de acord cu teoria ca marketing-ul se face numai pentru produse bune, cu toate ca aceasta mentalitate a ramas in constiinta consumatorilor, in stilul: "daca apare la tv e ceva de el (produsul)" ceea ce poate fi sau nu poate fi adevarat. Cert e ca o data tot incerci, de curiozitate... iar marketing-ul se face de mult pe bani.. nu pe calitate.
    oricum felicitari pentru promovarea produselor bune ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Afirmatia era valabila pentru conceptia si executia unui plan de mk. Nu m-am referit la produse bune in general ci la produse care se potrivesc asteptarilor tale - produse bune pentru tine. Ideea era ca atunci cand un produs este asa cum ti-ai imaginat tu ca este devii un promotor pasionat al produsului/brandului.

    P.S. Nu cred ca marketingul s-a facut/se face doar pentru produse "bune". Produs bun include o doza de subiectivism(fiecare are setul lui de valori etc).

    RăspundețiȘtergere