luni, 14 ianuarie 2008

Formatorii de opinie

Ma uitam vineri seara la o emisiune pe Realitatea TV unde CTP isi prezenta concluziile dupa discursurile lui Traian Basescu si Norica Nicolai. La ora actuala din cauza acestei situatii nu exista un Ministru de Justitie.
Apoi aseara l-am vazut pe Mircea Badea la un fel de revista a presei.
Si am realizat ca in timp vom deveni ceea ce sunt in ochii nostri americanii, englezii, francezii, nemtii, spaniolii - niste inculti(parerea noastra) / oameni extrem de specializati(parerea lor, realitatea?).
Timpul "liber" este tot mai putin - ritualul fast food - munca - fast food - somn este consumator.
Abia mai avem timp sa mergem la un film, piesa de teatru sau la o chermeza(party). In week-end incercam sa compensam asa ca dormim, mergem la cumparaturi sau iesim in natura.
De unde sa mai avem timp sa citim/sa ne uitam la TV pentru stiri de interes general(politica etc)?
Si atunci apar in scena "formatorii de opinie".
Cine sa ne explice de ce Traian Basescu, Tariceanu sau Norica Nicolai fac o anume afirmatie daca nu oameni ca CTP, Mircea Badea etc?
Insa ei isi spun chiar propriile pareri? Ganditi-va la Antena 1 - cand la ore de maxima audienta apareau stiri despre ce a facut Presedintele PC, domnul Dan Voiculescu(proprietarul Antenelor), in conditiile in care alte televiziuni prezentau in jurnale alte stiri. Imi vine greu sa cred ca astfel de oameni au rezistat tentatiei de a-i convinge in vreun sens sau altul pe formatorii de opinie din ograda lor sa le sustina interesele.
Avem noi timp si dorinta sa aplicam principiul BBC - trei surse de informare pentru un eveniment? Celor mai multi li se pare de prisos, asa ca preiau totul in general dintr-o singura sursa.
Probabil ca in viitor cunoasterea unor informatii cu caracter general va ajunge mai mult un hobby si nu ceva curent, un lucru de care eram atat de mandri in trecut. Vorbesc la trecut pentru ca deja situatia s-a schimbat. Am intrat in acest joc.

P.S. O situatie hilara: un coleg incerca sa agate o fata pe undeva prin Regie. Ii spune ca o duce acasa si ea zice ok. El: "Hai sa plecam. Unde stai?" Ea: "In Otopeni". Si dus a fost. Dar singur :)

4 comentarii:

  1. "romanii se pricep la politica si fotbal"..aa si park si la poezii.. crezi ca o sa se schimbe?.. o sa continuam sa ne dam cu parerea neavizata, dupa ce evident ca l-am ascultat pe Mr. Badea (mi se pare foarte complexat tipul ala.. but anyway)
    acu e adevarat ca pe vremuri (alea de care imi aduc eu aminte ca fiind vremuri) nu exista o asa mare dorinta de a face bascalie din orice..dar cum noi evoluam.. apar si formatorii de opinie. sincer cred ca cei care vor cu adevarat sa afle vor merge tot pe principiul BBC iar cei pe care ii intereseaza sa aduca un subiect la berea de la coltu strazii o sa ciuleasca urechea la toti neica Nimeni de pe la tv.. and life goes on :)

    Didi the wise (d'ohh)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi se pare ca oamenii devin tot mai superficiali in general. Ii intereseaza tot mai mult ceea ce se intampla in metrul patrat in care se afla ei si restul foarte foarte putin. Nu exista implicarea sociala pe care am gasit-o in alte tari pe unde am fost.

    RăspundețiȘtergere
  3. well.. eu nu am iesit in oras in alte tari...dar din cate am citit ai dreptate.. implicarea sociala este un must in afara, oamenii se preocupa de nevoiasi, ies in strada la reformele care nu le convin(culmea pt. noi e ca chiar le iese si se blocheaza reforma)..aici suntem mult mai resemnati... poate noile generatii o sa repare greseala (cu toate ca viitorul din cate am vazut eu nu e chiar orange)
    p.s chiar am fost uimita cand am citit ca exista o istorie de 40 de ani de miting-uri ale studentilor francezi, care au reusit sa blocheze mai toate chestiile care nu le conveneau... noua nici prin cap nu ne-ar trece sa facem mitting. de accea nici nu exista cu adevarat un corp de control al vietii politice si sociale format din populatie.. we just dont care..

    --Didi

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca inca nu vedem potentialul acestor actiuni. Fiecare prefera sa aiba un comportament de bovina - e preocupat doar de bucatica lui de iarba. Dar iarba asta face parte dintr-o campie mai mare.
    Si e bine sa intelegem asta

    RăspundețiȘtergere